نویسنده:
حمیده مخلصی
الهام فؤادیان
چکیده
يكي از راهکارهای برونرفت از بحران، توانمندسازی افراد برای بهبود بخشیدن به اوضاع در هنگام وقوع اتفاقات پرمخاطره است. طلاب حوزههای علمیه نیز مانند سایر اقشار جامعه میتوانند با مشارکت در دو حیطة علمی و عملی در بحرانها به دولت و سایر نهادها یاری برسانند. نقش طلاب در مسیر توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و دینی جامعه بسیار حائز اهمیت است. بر اين اساس ایجاد زمینة مناسب از سوی حوزههای علمیه جهت برنامهریزی و سازماندهی هر چه بهتر فعالیتها و برنامهها به منظور رشد و تعالی طلاب در ابعاد مختلف، ضرورت دارد. مقاله حاضر با هدف «شناخت نقش حوزههای علمیه در توانمندسازی طلاب در مدیریت بحران» با روش توصیفی ـ تحلیلی با استفاده از منابع کتابخانهای گردآوری شده است.
---------------------------------------------------------------------
* حمیده مخلصی: دکترای مدرسی معارف گرایش اخلاق، استاد حوزه علمیه فاطمیه دامغان/ Ha.mokhlesi20@yahoo.com
** الهام فؤادیان: طلبه سطح سه حوزه علمیه فاطمیه دامغان/ elhamfoadiyan13@gmail.com
* مخلصی، حمیده و فؤادیان، الهام. (1401). «حوزههاي علميه شیعه و توانمندسازي طلاب در مديريت بحران»، دوفصلنامه تخصصی پژوهشهای نوین در گستره تاریخ، فرهنگ و تمدن شیعه، ش1، صص139- 162.